Naast de reguliere evenementenbeveiligers(Event Security Officers) levert Special Security Group ook stand-by teams voor uw evenement. Deze teams, bestaande uit twee tot drie beveiligers, kunnen snel ter plaatse zijn als er zich een calamiteit voordoet. Ze treden direct de-escalerend op, isoleren de bron en separeren deze van het bezoekend publiek zodat niemand last heeft van de opstoot.
‘Snelle interventies en conflicthantering’
Bij het uitvoeren van de taken volgt de stand-by team beveiliger verschillende standaardprocedures, die hij of zij bij het optreden van onvoorziene gebeurtenissen of calamiteiten, naar eigen inzicht combineert. Een grondige kennis van- en inzicht in eigen bevoegdheden en in procedures is noodzakelijk voor het goed kunnen uitvoeren van de werkzaamheden die onder verschillende omstandigheden dienen te kunnen worden uitgevoerd.
Enkele voorkomende taken van onze stand-by teams zijn o.a.:
- Signaleren van potentieel gevaarlijke situaties en of omstandigheden, het treffen van maatregelen of het adviseren om het gevaar te doen afnemen.
- Daadkrachtig optreden wanneer mensen in nood (dreigen te doen) verkeren en proberen de orde, rust en veiligheid te bewaren.
- Nazorg verlenen na een incident
- Signaleren en rapporteren van afwijkende zaken of situaties
- Bepalen wanneer alarm geslagen moet worden of op een andere manier moet worden ingegrepen.
- Indien nodig alarmeren van hulpdiensten on site zoals bijvoorbeeld de medische ondersteuning of brandwachten maar ook het alarmeren van externe hulpinstanties zoals politie, brandweer of ambulance.
- Aanspreken of aanhouden van personen die regels of voorschriften overtreden.
- Rapporteren over het verloop van de uitgevoerde werkzaamheden.
- Voorbereidingen treffen om de werktaken zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.
- Zorgdragen voor een gedegen rapportage bij einde dienst.
Onze stand-by evenementbeveiligers zijn dusdanig geoefend en getraind t.a.v. snelle interventies en conflicthantering zodat er vervelende en gewelddadige incidenten voorkomen worden en zijn hét visitekaartje van uw unieke evenement.